Het-wel-en-wee-van.reismee.nl

Van Umkomaas naar St.Lucia

Vrijdag 3 juni, na het ontbijt vertrokken naar St.Lucia. Saaie snelweg rit, van zo’n 300 km. Rond 1 uur waren we bij ons guesthouse, voor 3 nachten. Mooie binnentuin met zitjes en zwembad en wij krijgen een dubbele kamer, achterin de tuin. We zijn de enige gasten, Covid gooit nog veel roet in de toeristenwereld hier. Na een uitgebreid welkom en uitleg over de omgeving, zijn we even het dorpje in gegaan, voor lunch en boodschappen. Je moet goed opletten, de aapjes lopen hier overal en pikken graag spullen mee. ’s Avonds lekker buiten, bij onze kamer. We genieten volop van het warmere weer. Het zijn overigens geen zwoele zomeravonden, maar lange broek en trui, winteravonden.

Zaterdag 4 juni, heerlijk buiten ontbijten voordat we ons klaarmaken voor een volle dag gamedrive in iSimangiloso wetlandpark. We rijden zelf door het park, van 35 km lang, met veel loops en uitzichtpunten, waar ook stukjes gewandeld kunnen worden. Het gekke is, op de hoofdweg mag je niet uit de auto, te gevaarlijk, op de loops/ uitzicht / wandelpunten mag je eruit, uiteraard op eigen verantwoording en vooral goed opletten op hippo’s, luipaarden, olifanten en krokodillen. Nou, op hippo’s na, hebben we de rest, ook niet uit de auto gespot Veel “ klein wild” zebra’s, apen, koedoe, waterbok, bushbok, eland, hippo, buffels. Tussen de middag lunchpauze op het strand, even bijkomen in de zon. Heerlijke natuurlijke dag, op ons eigen tempo. Zien we toch, einde dag nog een neushoorn, in de verte. Dat is bijzonder, gezien de populatie die daar nog van leven. Uurtje of half 5 terug, eerst koud biertje, daarna de braai aangestoken.

Zondag 5 juni, zijn we na het ontbijt weer vertrokken naar het wetlandspark. Deze dag de andere kant. Ons zijn giraffes beloofd. Het begon heel saai, niets te spotten. Af en toe eens 1 loslopend wild, daar bleef het lang bij. Toen we voorbij een bosje reden en we opeens verderop een mega grote giraf op de weg zagen staan, wat gaaf en opeens liepen er nog veel meer bij hem. Jaah, dit maakt het goed. Die beesten lopen zo stijlvol, kijken je zo nieuwsgierig aan, top. De middag gaf helaas regen, tijd voor een cappuccino in het dorp. Nog iets wandelen, langs het water rijden en daarna maar niksen (dat kunnen we) buiten, onder de overkapping, bij onze kamer. Beetje luisteren naar het getikker op het dak. Dat het hier zo groen is, heeft natuurlijk wel een reden. Morgen vertrekken we naar Tembe Elephant Park, daar zullen we toch wel een olifant spotten?

Trees

Super dat jullie giraffes hebben gezien! Jaaa..die lopen bijna net zo stijlvol als pinguins...hahaha..
Fijne vakantie verder!

Dorothé

Prachtig Giraffen.....ik hoop dat jullie nog veel meer te zien krijgen!!