Het-wel-en-wee-van.reismee.nl

Reis door Uganda (the end)

Dinsdag 25 september, een ruswtig dagje zelf in te vullen in Entebbe. na het ontbijt op ons gemakkie naar het lake Victoria hotel gelopen, waar we Marleen weer troffen. Bijgekletst bij een goed bakkie Cappuccino. Waarna we rond de middag met zn 3en de stad in zijn gelopen om de markt eens te gaan bekijken. Erg leuke markt, waar weer van alles door elkaar stond en lag op kleedjes. Toen Ruud een shirtje wilde kopen kwamen ze gelijk uit alle hoeken met dat soort shirtjes aanlopen en natuurlijk had die het goed voor elkaar met 2 van die 'blonde' vrouwen met witte benen. Ik werd gewoon uitgelachen door een big, black and beautiful lady, om mijn benen die onder die korte broek uitkwamen. Al met al een leuke tijdsbesteding. Via ons gueasthouse, waar we even een drankje gedaan hebben, terug gelopen naar het lake Victoria. Deze x lekker aan het zwembad gaan zitten, bij een mooie blauwe lucht. Zelfs een duik genomen, voor de afkoeling.

's Avonds met de groep en Marleen uit eten geweest bij China garden, wat goed te doen was en met een groep van 10 konden we hier best in het donker over straat. Heb me niet onveilig gevoeld. Nog ff een slaapmutsje genomen met elkaar en op naar onze laatste nacht in Uganda/Entebbe/onder onze bruidsjurk.

Woensdag 26 september werd ik wakker van getikker op het dak, shit regen. Dat betekende, na het ontbijt om 9 u7ur, op ons gemak koffer/tas inpakken, alles uitschudden. Ik heb vannacht een kakkerlak gezien. Die wil ik echt nietr mee naar huis hebben. Daarna lekker op de verranda zitten met een boek. In de middag werd het droog en probeerde de zon terrein te winnen. Naar lake Citoria gelopen voor een bakkie met Marleen en daarna met zn 3en gaan luchen in de stad. Ik acht een tosti hawai besteld te hebben, maar dit bleek toast met pindakaas en daarop o.a. ananas en watermeloen. Don't try this at home. Apart van elkaar, allemaal lekker, maar de combi mwha.... Het is nog vakantie, dus (eindelijk) ijs toe. Na nog een drankje was het echt tijd om afscheid te nemen van Marleen (tot in het vliegtuig) en terug te gaan naar ons gueasthouse, we moesten 18.00 uur onze kamer verlaten. Nog tot 20.00 uur met de groep buiten gezeten tot we met een busje naar het vliegveld gebracht werden. Altijd interessant hoe de security verloopt. Eerst moesten we voordat we de airport op reden allemaal uitstappen en door een poortje heen lopen, die bij iedereen af ging, ff 'voelen. Beetje vreemd dat naar onze rugzak niet gekeken werd. Weer verder in het busje. Voordat we de luchthaven in liepen allemaal in een line staan, bagage voor je op de grond. Kwam lassie even langs om te snuffelen en vervolgens in het gebouw nog 2x door een poortje heen, schoenen uit. We zijn dus goed gescant. Na de douane een bakkie cappuccino genomen en het wachten kon beginnen. Netjes op tijd, rond 23.30 uur de lucht in voor een 7.45 uur durende vlucht. En we hebben weer een bekende stewardess in ons pad, service a la Marleen. En die speciale service was goed. We mochten de landing op Schiphol vanuit de Cockpit mee maken. Heel leuk om te zien wat er nou werkelijk gebeurd en hoe het uitzicht is tijdens een landing, op de polderbaan. Dus ook nog een stuk taxien. Bij de bagageband afscheid genomen van de groep.

Einde van een fantastische vakantie!

Conclussie van deze reis; Schitterend, onder gewaardeerd land, waar je nog in alle rust van de Nationale parken kunt genieten, zonder massa's mensen. Aanrader....