Het-wel-en-wee-van.reismee.nl

Van Lake Mburo NP naar Entebbe

zaterdag 22 september ontbijten om 7 uur en daarna een reisdag van ongeveer 7 uur naar Lake Mburo, eagles Nest camp. Het grootste gedeelte was vandaag asfaltweg, dus stukken konden we aardig doorrijden. Maar het is zeker niet te vergelijken als bij ons. grote stukken waren ze aan de weg aan het werk of eigenlijk opgebroken en werkzaamheden stil gelegd. wat uiteidelijk dus weer grote stofwolken opleverd, als er iets doorheen rijdt. Hele dorpjes leven continu in een rode stofwolk. verder natuurlijk grote stukken waar de zijkanten al af aan het brokkelen is, slecht aangelegd. Laatste stuk weer hobbelweg langs arme dorpjes en vele bananenplantages, waar we weer volop door kinderen wrden toegeroepen en uit/toe gezwaaid. al met al, mooie rit en het park zelf is ook weer goed toeven. we slapen weer in tenten met simpele bedden en achter de tent de 'badkamer' met de zogenaamde vuldouche en ecotoilet. deze x moeten we een bananenblad op de bodem leggen, je 'ding doen' en dan op het pendaal drukken, sesam open U. de gehele dag kan de lamp aan, door zonneenergy, ik zeg, dit is echt eco.

Het uitzicht vanaf de verranda voor de tent is geweldig, tot de horizon groen en bomen en het Mburo lake. Uit de verte zien we al beesten lopen, bijv. zebra's en aapjes. en op een gegeven moment zagen we een mooie regenboog steeds dichterbij komen, het meer steeds slechter zichtbaar. schitterend om die stortbui steeds dichter bij te zien komen. Klein half uurtje getikker op de tent, best gezellig.

's nachts goed donker hier en gezellig met alle dieren geluiden. word je wakker, staan er zomaar 2 zebra's in de tuin, geinig! tanden poetsen op je knieen (erg laag wasbakje hier)... Na het ontbijt van 6.15 uur vertreken we voor een kort ritje naar de entree van Lake Mburo NP, waar we starten met een gamewalk. Leuk om te zien is dat we nu lopen, waar we vanaf onze tent op uitkijken. de walk op zich was niet heel indrukwekkend, meer ff paar uurtjes dauwtrappen, met in de verte wat waterbokken en zebra's zien lopen. Na de walk begon het al aardig warm te worden. zip off mn pijpen en sexy sandalen aan, voor een korte gamedrive naar de plek waar we zullen lunchen. Ik zeg, daar gaat rob geus niet vrolijk van worden, het was er een soort van ranzig ene de toiletten stonken zo, dat ik maar achter het hokje ben gaan zitten, busch toilet. Ik heb hier en daar in dit land al wel wat teritorium afgebakend. gelukkig smaakte de pasta heerlijk, maar niet teveel over nadenken.

Rond 13.00 uur op de boot gestapt voor een boottrip. Heel veel baby krokodilletjes gespot, zo klein, kun je nog geen avond tasje van maken. vervolgens de terugweg weer als gamedrive en toen werd het nog een soort van leuk. veel zebra's, super mooie beesten, gezien en impala's, elanden, antilopen enz. Olifanten en giraffe leven heir niet, is weer een hele andere omgeving. Meer weiland idee, met tussendoor bomen. dieren waren goed te spotten. we kwamen ook nog een dood Nijlpaard tegen, met heul veul gieren eromheen, stinken daar. en verder leven hier hele kuddes koeien. Koeien met mega horens, soms wel groter dan een meter. rond half 7 terug in het kamp en direct een lekkere warme douche besteld. alle stof van deze warme, stoffige dag even afspelen. 's avonds de laatste avond met de gehele grope. Morgen terug in entebbe zullen esther, onze gids en onze chauffeurs ons verlaten en gaan er al 3 van de groep naar huis. even met elkaar zitten borrelen, was wel even leuk. Uiteraard direct 's nachts 3x op de 'bananendoos, maar dat maakte weer dat ik heb kunnen genieten van het hyenakoor dat van zich liet horen. rond 8 uur zijn we vertrokken voor een rit van zo'n 7 uur terug naar entebbe. Het leven hier onderweg zal voor ons echt nooit 'gewoon' zijn. blijft schitterend om te zien. Onderweg gestopt op de evenaar, precies om 12 uur. de zon echt pal boven je hoofd. Hoe vaak gebeurd het dat je met 1 stap aan de andere kant van onze aardbol bent? rond half 4 kwamen we aan bij ons geasthouse in entebbe. Lekker dan, het begint hier spontaan weer te regenen. als dat maar niets zegt over de komende 2 dagen hier. de cirkel is rond, na nog even gezellig met elkaar gegeten te hebben en onze 3 reisgenoten uitgezwaaid te hebben, verdwenen we weer onder onze sneeuwwitte bruidsjurk, dezelfde kamer als in het begin.

wil

wat hebben jullie veel gezien en zo te lezen genoten
goede reis naar hius

Trees

Wat leuk allemaal zeg..jullie gaan zeker voorlopig niet meer naar de dierentuin in Nederland?
Goeie reis naar huis gewenst..wordt vast lekker slapen in het vliegtuig.
Kussie