Het-wel-en-wee-van.reismee.nl

Reis en verblijf Entebbe Uganda

Hierbij weer een reisblog van onze eerste dagen onderweg...

7 september om half 8 kwam 'onze stewardess' Marleen voorrijden. alle bagage ingeladen en op naar de personeel parkeerplaats bij schiphol. Illegaal mee rijden met de bus en toen voor even afscheid genomen. er zit verschil tussen werkende mensen en vakantiegangers. we hadden thuis al ingecheckt, dus alleen nog bagage droppen. alles soepel verlopen, tijd voor cappuccino in ons 'stamcafe'. vooral rustig aan doen, zodat we evt. in het vliegtuig omgezet kunnen worden naar Marleen haar werkgebied. Nou zijn we goed in rustig aan doen en een drankje van Marleen is altijd welkom, moet goedkomen dus. we waren zo'n beetje de laatste in de rij, alleen nog een paar heule donker mensen achter ons. In het vliegtuig kregen we uiteindelijk een mooie plek in comfort class in het werkgebied van Marleen. boven soedan mochten we even een kijkje nemen in de cockpit, super gaaf uitzicht over vooral heul veul zand. Uitleg gekregen hoe e.e.a. werkt, ik zeg de techniek staat ook hier voor alles. vliegen vanuit de computer en lijntjes volgen op het scherm. Maar ze hebben er zeker verstand van!
Na een tussenlanding van ongeveer een uur in Kigali-rwanda, zijn we rond 21.45 uur geland in Entebbe (ik kreeg het bij de bagage nog wel iets benauwd, maar alles was er) en na USD 50,- betaald te hebben en al onze vingerafdrukken gegeven te hebben, mochten we het land in. Buiten stonden er heul veul heul donkere mensen met bordjes om mensen op te halen en wij vonden gelukkig ook ons mannetje. totaal stond hij op 6 mensen te wachten, die andere 4 bleken niet onze groep te zijn, maar bij airport geasthouse hebben we wel nog met een welkomst Nilebiertje even met elkaar zitten borrelen. daarna douchen (iets zoeken naar de stralen, maar kamer valt zeker niet tegen) en plat in ons romantische hemelbed met klamboe. als ik maar niet in de war raak met dat net. Mn water en labello moeten ook hier natuurlijk mee naar bed. 's Nachts 2x naar het toilet, best een toestand die uitgang vinden uit zo'n 'sneeuwwitte bruidsjurk'(kun je een liedje van maken), maar verder best geslapen tot er buiten 3 parelhoenders voor onze deur een 'echtelijke ruzie' uit kwamen kibbelen. wat een geluid komt daaruit. Na het ontbijt, fruit and pancake, op weg gegaan naar het wisselkantoor en daarna naar Lake victoria Hotel, waar we met Marleen hadden afgesproken om lekker te genieten van zon en zwembad. dat liep helaas anders, na een half uurtje op het bedje begon het te regenen en het is, tot we terug gingen lopen rond 18.00 uur, niet meer droog geweest. dan maar kletsen bij de overdekte poulbar, eerst met cappuccino, daarna engelse drop, door met pizza en een biertje toe. Jammer van het weer, maar mocht de pret niet drukken. Het was aangeraden om voor donker 'thuis' te zijn, dus rond 18.00 uur aan de 10 minuten wandeling begonnen. zo apart om opeens te beseffen o.a. aan de rode aarde en gaten in de weg, dat we in afrika lopen.

Morgen begint onze reis echt, overige reisgenoten komen vanavond aan. Morgen hebben we een reisdag naar Murchison falls National Park, waar we o.a. neushoorns gaan spotten...
althans, dat denken we... we horen net dat het ook anders kan zijn... afrika, altijd spannend!!

Tot een volgend internet moment....