Het-wel-en-wee-van.reismee.nl

3 nachten Selous Game Reserve

Maandag 19 februari kun je goed zien dat we gisteren sealife hebben gespot, mooi rood ruggetje opgelopen. Aandenken aan deze mooie plek op aarde. We blijken toch niet de vroege ochtendvlucht te hebben naar Selous, maar de middagvlucht. We doen dus nog maar een ochtendje rustig aan. We worden om 11.45 uur opgehaald. Dus nog maar een bakkie op de Jettybar, met dat schitterende uitzicht bij eb, 50 tinten blauw, woow. Tassen zijn gepakt. We mogen 15 kilo p.p. meenemen. Keuzes, keuzes, geen badlakens, maar fotocamera, geen schoon ondergoed, maar laptop, dat zal dan een keuze kunnen zijn natuurlijk. We denken onder de 15 kilo te zitten, maar blijft gokken. Rest van de bagage wordt weggebracht naar onze volgende bestemming op Zanzibar. Netjes op tijd vertrokken met de auto, met nog een gezin, naar het vliegveld. Nu zien we pas echt dat we in Afrika zijn. Vrouwen in kleurrijke kleding, maar ook een grote bende met hutjes langs de weg en corrupte politie, die bij aanhouding wat geld toegestopt krijgt en we mogen weer door. Net of we al een excursie aan het doen zijn. Ruim een uur later werden we op Domestic afgeleverd. Binnen een uur vliegen, maar nog niemand aan de balie van Tropical Air, the dream of Zanzibar. Al snel kwam er iemand om ons van tickets te voorzien. Bagage inleveren? Nee, mag je meenemen, ok? Het is niet zo dat er 2.05 uur op je ticket staat en dat je dan ook weggaat. Nee, uurtje of 14.03 uur werden we omgeroepen, mochten we met zn 8en in een busje om 100 meter verder uit te stappen, bij een tja, vliegtuig. 1 ding is zeker, deze is niet in 2017 ofzo gebouwd. Niemand die verder op je bagage let, wat nou 15 kilo? Maar, we hebben lekker de ruimte, iedereen aan een raampje. Bagage konden we achterin, achter een zijltje, kwijt. Piloot kwam aan boord, daar zit een zwemvest, hou je gordel vast en verdere uitleg, zie kaart. We gaan. Het was zo’n 50 minuten vliegen naar Selous Game Reserve en dat was gewoon gaaf. Eerst over zee, nu zie je pas echt blauw blauw blauw, en daarna over land. Ze hebben hier heul heul heul veul bomen. Beetje door de wolken, dan hield de piloot het dashboard vast, tja, goed oud spul, omdat we wat gingen shaken. Maar over het algemeen, niets te klagen. Beetje of je in zo’n oude James Bond zit, met gebrom van een vliegtuig, maar toch net of het nep is. De landing ging prima, gelijk naast de landingsbaan stonden ze ons alle 8 al op te wachten. Bagage inleveren, wij door, voor de bootsafari. Gloeiende, dit is echt stop….. en door. Het was uurtje of half 4, bloed verziekend heet, gelukkig smeer en hoedje bij ons, zitten en varen. Krokodillen, nijlpaarden, wat aapjes en vogels gespot. Niet geweldig, maar wel leuk. Door voor een wandeling door een dorpje o.a. een schooltje bezocht. Leuk, maar ik heb toch altijd het idee blank komt “zwart” bekijken, maar de dorpskinderen waren laaiend enthousiast. Een wilde me echt ff aanraken en andere vonden foto’s van zichzelf mega interessant. Ik voelde opeens een hele hete druppel, bleek mijn eigen zweet. Was blij dat we naar het park gingen, dacht aan een ijskoud biertje. Maar dat ijskoud is zoiezo een dingetje hier. We zitten nu 3 nachten in Africa Safari Camp in Selous Game Reserve. We hebben een leuk lemen huisje, met rieten dak, ja, waar alles gewoon doorheen kan komen, we hadden al een gekko en een spin gespot binnen. Vandaar weer een hemelbed met klamboe. Heerlijke douche, zet maar op koud water, dan is het nog warm zat. Na het eten een jammie jammie, stiekem mee gesmokkeld, bij ons hutje en genieten van de rust en de natuurlijke geluiden, heerlijk. 10 uur is het stil in dit park, best, morgen om 6 uur ontbijt.

Dinsdag 20 februari liep dus de wekker af om 5.40 uur. Beetje onrustige nacht, ff wennen. Om 12 uur ’s nachts gaat de stroom eraf, dus geen waaier meer (airco is er al niet), dat is best ff soort van warm, maar het is dan ook helemaal stil, uitgezonderd de nachtelijke oerwoud geluiden, heel mooi. 4 uur gaat de stroom dan weer aan, maar dat hoor je natuurlijk, de waaier gaat weer aan. Hup, onder het laken, koud. 6 uur ontbijt en half 7 in de open jeep, met nog 2 dames, een chauffeur en een gids. Wat een dag, we hebben al heel wat gamedrives gedaan in verschillende parken, dit is de eerste waar je overal mag komen, ook van de paden af, geweldig, helemaal door elkaar gehobbeld, morgen spierpijn. Maar, anders hadden we zeker die catch of the day, een krokodil met zn prooi, een baby zebraatje, niet gezien. Hij die mee sleurde het water in om daar, onder water, te verstoppen. Hij had nu nog geen honger. Geweldig om te zien. En ook die geile mannetjes leeuw niet, die in een kwartier, dat wij daar stonden, al 3x zijn wijfje had genaaid. En dat voor beesten, die de hele dag slapen, omdat ze ’s nachts jagen. Het was een geweldige dag, heel veel wild gespot, van apen tot nijlpaarden. Helaas geen olifanten. Doordat dit zo’n uitgestrekt park is, zijn die moeilijk te vinden. Maar, dan weer wel, voor het eerst, wilde honden gespot. Ook heel veel giraffen, mijn favorieten, immense beesten, zeker als je er pal naast staat. We waren rond de 17.00 uur terug in ons camp, best heftig, ruim 10 uur gamedriven, met koffie- en lunchpauze. Ik ben aan 1 kant behoorlijk verkeurd, Ruud aan de andere kant. Zonnetje deed het goed. Terug op het camp, eerst tijd voor een Safari (biertje), na deze dag safari. Morgen hebben we een rustdag, tja, het blijft vakantie natuurlijk. We hebben even geregeld dat we 9 uur kunnen ontbijten. Dat is hier eigenlijk van 6-8 uur, noem dat maar rustdag!

Woensdag 21 februari, best goed geslapen, behalve ff toen er vannacht een “zeer zeldzame” e eh vogel (denken we), zich bij ons huisje had neergestreken, die heel hard, e eh riep. Dat Ruud hem met zaklamp signalen vroeg weg te gaan. Het lichtsignaal is goed ontvangen, hij heeft ons daarna met rust gelaten. Uurtje of 8 wakker, rustig aan aankleden en even ontbijten, koffie drinken, rondje park lopen en aan het zwembad zitten, na een koele (ja ja, beter dan de zee) duik. Klinkt relaxt en dat is het ook.

Hakuna Matata!

Hennie

Gaaf hoor! Veel plezier nog.

Martin Vroegop

Weer een leuk verhaal

Dorothé

Wat een belevenissen allemaal, hadden jullie dat kleine zebra'tje niet kunnen redden? Hahahaha......

Joke

Weer een geweldig verhaal. Veel plezier nog en geniet ervan!

Gerdi

Het is weer geweldig om jullie belevenissen zo mee te mogen maken. Heerlijk hoe jij het zo levensecht kan omschrijven. Heel veel plezier nog!!